El mar

#PerlesQuotidianes  
Il·lustració @la.mediana 

Era blau, condemnadament blau, tan intens com el cel ordenava. Era blau, i llis, i dolç; immens. El sol d’agost, que una mica més tard fondria la finestra, a les set del matí la deixondia perquè sentís la xiscladissa de les gavines.

Ella sortia al balcó de l'hotel per admirar aquell mar sorneguer, i es delia amb la seva remor blava esbocinada a la sorra. 
Com una criatura juganera li demanava atenció, ara m'avanço, ara m'amago, ara em deixo caure esmaperdut. I un segon després, em llenço a l'arenera, com si deixés caure les armes i em rendís desesperadament. 
Era matí trencat i a aquella hora, les aigües eren un llit còmode per als vaixells a motor, que plens de peixos i envoltats de gavines, les solcaven. 

I ara no se'n sabia avenir, amb l'ànima estellada, quan liquidats aquells dies de vacances, davant de sa finestra només albirava les calces esteses -i els llençols- de la veïna del davant.



@joana.martinezmontabes

Comentaris

  1. Margarita Abella Mestanza20 de juliol del 2024, a les 20:26

    Cada vegada millor Joana! Un gust que ens ho comparteixis. Que res t’aturi!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si la vida no m'atura, saber que esteu vosaltres per llegir-me és un plaer!

      Elimina
  2. Joana, gràcies per compartir. Segueix escrivint, ho fas molt bé.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per llegir-me Antònia, perquè llavors es produeix la màgia!

      Elimina
  3. Sí, gràcies per compartir, Joana. Quin sentit de l'humor! :-)

    ResponElimina
  4. Com descrius!!!!!!
    M'encanta perqué em transportes.....

    ResponElimina
  5. Gracias Joana por compartir, muy buena descripción, pude imaginar toda la escena!!!

    ResponElimina
  6. Gracias, Joana.
    Disfruto con las imágenes sugerentes de tus relatos. Tus palabras me obligan a vivir en primavera.
    ¡Hermoso!

    ResponElimina
  7. Com sempre ens transportes per tornar a la crua realitat .
    "Veure calçes " hahaha .
    Continúa així , perquè poguem gaudir dels teus escrits .
    La teva fidel seguidora .

    ResponElimina
    Respostes
    1. La meva fidel i estimada seguidora! Les calces, sempre esteses! :-)

      Elimina
  8. El camí de la teva escriptura és increïble!!! No deixis d'escriure

    ResponElimina
  9. Preciosa lectura ,como siempre joana

    ResponElimina
  10. molt bonic!!, moltes gràcies Joana.....*

    ResponElimina
  11. Estimada Joana, ets única Tot el que toques té
    el teu segell personal i no ho és menys amb la teva escriptura d'una consciència i profunditat inmensa, envoltada amb molta pau.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els ulls amb què em mires sí que són unics!! És una immensa sorpresa veure's així reflectida! Moltes gràcies Conxita!

      Elimina
  12. Ets única inventant metàfores. La prosa poètica és el teu fort. Ah! i la novel.la d'intriga, naturalment!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per ser tan condescendent amb mi!!! La veritat és que gaudeixo molt amb la prosa poètica, la intriga és més complicada, hehe!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Resistència

Llit